close

 

I've been living with a shadow overhead

我活在陰影之下

I've been sleeping with a cloud above my bed

烏雲伴我共枕

I've been lonely for so long

一直孤單好久

Traped in the past, I just can't seem to move on

困在過去,似乎就是無法往前走

 

I've been hiding all my hopes and dreams away

我把所有的希望和夢想藏起來

Just in case I ever need them again someday

只為了有一天可能又需要他們

I've been setting aside time

我總留點時間

To clear a little space in the corners of my mind

淨化心裡的小角落

 

All I want to do is find a way back into love

我只要重新找到愛的感覺

I can't make it through without a way back into love

若沒有愛的感覺我辦不到

Oh oh oh

 

I've been watching but the stars refuse to shine

我留心觀察然而繁星不願發亮

I've been searching but I just don't see the signs

我一直搜尋但看不到任何徵兆

I know that it's out there

我知道它不在那裡

There is got to be something for my soul somewhere

但一定有個為我靈魂而生的東西在某處

 

I've been looking for someone to shed some light

我一直尋找著讓我發光的人

Not just somebody just to get me throught the night

而非只是個陪我過夜的傢伙

I could use some direction

我能使用一些指示

And I am open to your suggestions

而且我可能是你的暗示

 

All I want to do is find a way back into love

我只要重新找到愛的感覺

I can't make it through without a way back into love

若沒有愛的感覺我辦不到

And if I open my heart again

若我再次敝開心房

I guess I am hoping you will be there for me in the end

我想我希望最後你會在那裡等我

 

There are monents when I don't know if it is real

有時候我不確定它是不是真的

Or if anybody feels the way I feel

或許有人和我心有戚焉

I need inspiration

我需要妙計

Not just another negotiation

而非又一個妥協

 

All I want to do is find a way back into love

我只要重新找到愛的感覺

I can't make it through without a way back into love

若沒有愛的感覺我辦不到

And if I open my heart to you

若我為你打開心房

I am hoping you will show me what to do

希望你會告訴我該怎麼做

And if you help me to start again

若你幫我重新開始

You know that I will be there for you in the end

你知道最後我會在那裡等你

 

~來源:Youtube & 雅虎知識,如有不妥請告知立即拿下囉~

~PS:我是小人物,一提醒我就會拿下,不要找警察來唷~

 

  之前在HBO看到了一部電影,K歌情人,休葛蘭演男主角,雖然是從中間的段落開始看起,對於片中的主題曲,卻異常的喜歡,所以上網把歌詞抓下來,與大家分享。

 

  很輕快的一首歌曲,但是卻把電影裡面的男女主角的感情表達的淋漓盡致,一種曾經愛過,卻又不敢再跨出那一步的感覺,感覺真的很棒,有機會希望大家也去看看這部電影,你就會知道,原來,影像與音樂的配合,是如此的契合也能打動人心。

 

  每個人多少都會有失落傷心的時候,重點是,當原本的那個人不是你的最後,你是否會對於日後出現的人失去信心呢?千萬不要唷,因為這樣,你不但讓那個人失去了機會,也讓自己失去了再次站起的機會,結果或許很重要,但是如果沒有辦法在過程中學習成長,我想結果大概也難盡如人意。

arrow
arrow
    全站熱搜

    morris1007 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()